Veilig aangekomen: Eerste dag.... - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Anne Klinkenberg - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen: Eerste dag.... - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Anne Klinkenberg - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen: Eerste dag....

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Maart 2005 | Nederland, Geldrop

Hallo daar!!
hoe is het daar jongens? nou hier geweldig..... na een een vlucht van 9 uur wel wat gaar aangekomen natuurlijk maar vervelen heb ik niet gedaan in het vliegtuig. wat zijn die Surinaamse mensen gezellig! ze babbelen en kletsen en lachen.... erg leuk! we werden van het vliegveld: Zanderij -> krakkemikkig, opgehaald door een broer en vriend van onze huisbazin Henna. het was nog een uurtje rijden van het vliegveld naar 'huis'. nou het was meteen al lachen in de auto en we keken onze ogen uit. Wat we tegen kwamen geweldig: van krotjes van 3 m2 tot villa's en paleizen waar mensen in wonen. Echt vreemd... Thuis aangekomen hebben we onze koffers neergezet en zijn we buiten op het balkon gaan zitten met de broers van de huisbazin en een vriendin, Claudia, van de huisbazin. We hadden meteen de grootste lol, want we bespraken de meest voorkomende scheldwoorden in Suriname even... tja voor het geval dat kinderen iets naar je roepen!! haha! Echt grappig|: bulers even luisteren en zit niet zo met jullie tolli's... Anyway na een RELAX avondje zijn we gaan slapen...erg moe en klam!

De volgende ochtend ben ik wakker gemaakt door de haan die kraaide! Erg leuk is dat. verder hoor je allerlei geluiden die je normaal gesproken nooit hoort zoals: papegaaien, krekels en andere mooie dierengeluiden. Na het wat settelen van onze spullen zijn we op citytour gegaan met Claudia. Ze bracht ons eerst naar een cambio om geld te wisselen. daarbij kregen we meteen twee bara's. Hindoestaanse oliebollen met sambal en nog meer kruiden. 1 was lekker! We reden door naar de inspectiedienst van onderwijs om ons te melden. |Niet gelukt doordat de vrouw die we moesten hebben niet aanwezig was. |Na een tour door de stad verder, waar we van alles tegenkwamen, zijn we wat wezen eten in de stad. We hebben heerlijk op terras gezeten en een broodje met fruit gegeten. Daarna zijn we kennis gaan maken op de school. Hoe open kunnen de lokalen zijn.... niet te geloven... de kinderen keken ons met die zwarte koppie en grote witte ogen aan en zwaaiden. We liepen elke klas langs om gedag te zeggen en wat een leuke kids zijn het! Handkusjes en enthousiasme straalt er vanaf! |Maandag weten we in welke klas we stage lopen, want de directrice was er niet. Goed we reden verder door in de stad naar de vreemdelingendienst. Op de weg hierheen, reden we echt over een 'spontane abortus weg'!! Zo noemde Claudia het. Ja die Surinamers hebben best gevoel voor humor!
Na een fijne rondleiding door de stad alvast zijn we toch weer op huis aangegaan. wat een mooie bomen en natuur is er in paramaribo! ongelooflijk! Het is eerder een dorp dan een stad... laat staan wat ik dadelijk in de binnenlanden ga zien! Thuis weer aangekomen met wat boodschappen zijn we het huis eens onder handen gaan nemen. wat een zooi is het daar! Lieke filmde|: hoe schoon is jouw huis|?|! Tja die Surinamers hebben het zo druk.... haha RELAX MAN! Nu nat aangekomen van een ontzettend harde stortbui in het internetcafe,(met wcpapier afgedroogd!) voel ik me redelijk thuis.
|Nou tot volgende keer luitjes..

dikke zoeloe lippen kus Anne

  • 18 Maart 2005 - 18:36

    Rob Sonnemans:

    Hey, cool dat je t daar zo naar je zin hebt :)

    Hoop dat je een geweldige paar maanden tegemoet gaat!

    Ik mis je nu al een beetje :P

    -xxx- Rob

  • 19 Maart 2005 - 11:15

    Mijke:

    heej lieverd

    echt leuk om dit te lezen...
    ik mis je nu wel een beetje hoor

    heel veel liefs mijke

  • 19 Maart 2005 - 14:17

    Fedor:

    Heej,

    Klinkt goed!! Relax dat ze je een beetje wegwijs hebben gemaakt.

    Groetjes,
    Fedor

    ps: Hebben ze naast internetcafes ook nog gewone cafes/kroegjes?

  • 19 Maart 2005 - 16:20

    Stef:

    hoihoi an
    supur dat je het daar gezellig vindt. ik heb wel aan je gedacht donderdag en mis je nu al duzzzzzzzzz -xxx- stef je neef

  • 20 Maart 2005 - 11:46

    Liesbet:

    Hee meissie!
    Het klinkt zondermeer geweldig! En als ze daar allemaal zo'n goed gevoel voor humor hebben, dan komt alles goed ;-) Relax en blijf lachen!
    Dikke kus Lies

  • 20 Maart 2005 - 14:21

    Marissa:

    heey anne
    het klink egt heel goed in de oren zo te lezen heb je het egt naar je zin!! tussen die leuke zwarte kinderen :p?? k hoop egt dat je nog een helefijne tijd daar tegemoet komt en dat je daarvan ga genieten!!! hieren in het koude nederland gaat alles verder geod we hebben we heel erg aan je gedacht mun mam zij nog anne is nu aangekomen in suri :D whaha alleen francisco zat er weer nie bij hoor hij zegt "waar is anne dan heen "?? whaha wat een kip joh en toen zijden wij naar suri zegt hij (heel droog)"ohja"!! jemig egt een kip zeg maarja nog heel veel plezier daar en lesgeefse hele dikke zoeloelip kussen trug van de hele fam streng en van esra natuurijk >XXX< >HVJ< marissa

  • 20 Maart 2005 - 14:52

    Peter:

    Hee Annie in surinamie

    Geef even het mailadres wat je leest ik heb wat foto's van Schiphol. Leer van de surinamers. Groetjes en een wassie je vader

  • 20 Maart 2005 - 14:53

    Peter Vonk:

    Anne,
    leuk te horen(lezen) dat je het naar je zin hebt daar! geniet ervan, want dit doe je maar 1 keer. daarna wordt het serieus. veel plezier en tot lezens!
    peter

  • 20 Maart 2005 - 18:30

    Mirjam En Kees:

    lieve Anne voor het eerst op de site gekeken ziet er leuk uit.veel succes maandag bij je eerste stagedag.we blijven je volgen.groetjes uit Oudewater.

  • 20 Maart 2005 - 18:47

    Lindsay:

    Hey hey Baby!
    Suc6 morgen op je 1e stage dag, je doet het vast geweldig!! Je hebt nu al veel meegemaakt in Suriname, dus we verwachten met zijn alle op mooie verhalen en ook over die tripjes van 400 euries, hahaha ;-)

    See yah, xxx Linds.

  • 20 Maart 2005 - 19:09

    Christine:

    Ik krijg helemaal de vakantiekriebels als ik je verhaal lees! Veel succes morgen met die vrolijke, spontane kindjes!
    Dikke kus, Christine

  • 20 Maart 2005 - 21:00

    Patty:

    hee studiemaatje
    Nou t is hier echt geweldig. En al kennis gemaakt met je stageschool? Wij wel ik krijg nu groep 5 echt gaaf. Morgen de eerste stagedag ben echt benieuwd maar ik hou je op de hoogte.
    Regen hebben wij hier gelukkig nog niet gehad, maar ik ben wel al super verbrand onddanks factor 30 kun je nagaan.
    xxx
    patty

  • 21 Maart 2005 - 13:46

    Oma Klink:

    hallo anne
    ik heb je brief gelezen leuk dat je en zo goed bent ontvangen en zo te horen is het er erg gezellig dan zul je er bent wel wennen maandag ga je beginnen ik hoor het hoe dat gaat? is het erg warm daar en kun je er goed tegen, ik maak de brief niet zo lang!je moet de groeten van tante Nel en ome Jan verder wens ik je het allen beste en fijne paasdagen! geen dikke lippen kus maar wel een dikke kus je oma uit Lopik

  • 21 Maart 2005 - 14:20

    Randy:

    Hey Swa!

    fijn dat je het naar je zin hebt, maar ja ik had ook niet anders verwacht!
    Heel veel plezier de komende tijd!!

  • 21 Maart 2005 - 14:35

    Felix:

    Hoi Anne,
    Het is maar goed dat je niet in verwachting bent nu ik hoor over wat voor wegen je gereden hebt.
    Ik ben blij dat je het nu al naar je zin hebt. Ik kom net uit zeeland, natuurlijk ben je straks weer van harte welkom op de camping.
    heel veel lieve groeten,
    Felix

  • 22 Maart 2005 - 06:19

    Jeroen ('t Anker):

    Hey Anne. Dat klinkt allemaal als een heel avontuur. Ik las ergens dat je er maar van moest genieten, omdat het dadelijk allemaal serieus wordt. Mee eens!!!
    Niet alleen hoop ik dat je er dingen leert, of iets kunt veranderen, vooral hoop ik dat je het erg leuk zult hebben.
    Groetjes en x

  • 22 Maart 2005 - 14:30

    Familie Somers:

    Haaj die Anne..
    het klinkt kei leuk hoor daar in suriname...!!
    wij wensen jou een leuke tijd toe en nog veel plezier..!!

    een zoeloe lipp van ons allemaal..!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 24879

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: